Det har hänt lite…

Det är lätt att bli lite hemmablind i många avseenden. För mig gäller det framförallt hur jag har förändrats fysiskt det senaste året. Folk som inte har träffat mig på ett tag brukar utbrista något i stil med ”oj, vad du har krympt” eller ”guuuuuud vad smal du har blivit”, och jag tackar och tar emot även om jag tycker att de överdriver. Jag ser det på foton och rent intellektuellt vet jag ju att jag har tappat 58 kg, och att det borde utgöra en ganska stor skillnad, men jag har ändå ganska svårt att greppa det på något sätt.

Idag hittade jag ett par gamla jeans i garderoben – jag har sparat dem just för att det är de största jag någonsin haft. Jag jämförde med de enda byxor jag har som passar just nu, och till och med jag kan se att det faktiskt har hänt lite!

2 thoughts on “Det har hänt lite…

Kommentera

