Vår i luften!

Inatt när vi gick och lade oss visade utetermometern 9 plusgrader. Den 26 december! Nu är det fortfarande lika varmt och jag tror faktiskt att jag skymtar en bit blå himmel genom fönstret. På jobbet var det någon som hade plockat en lupin och satt in i en vas häromdagen, och på facebook läser jag om folk som har plockat kantareller. Fantastiskt! Jag medger att vädret känns totalt onaturligt och förmodligen tyder det på global uppvärmning, men jag kan ändå inte låta bli att njuta av avsaknaden av snö och kyla. Visserligen leder mildvädret till att det blåser som f-n, men det kan jag stå ut med så länge jag slipper snö!

Förra året (och året innan) såg det ju ut så här. Har vi inte förtjänat en riktigt mild vinter det här året, så säg?

Kommentera

