En annan nyårsnatt

Nyårsnatten mellan år 2000 och 2001. Det är långt framåt småtimmarna och vi har sagt godnatt. Jag är på god väg att somna, men störs av skräniga nyårsfyllon som drar förbi utanför lägenhetsfönstret. Mannen bredvid mig i sängen har svårt att somna och när han märker att jag vaknar till säger han:

– Vi kanske skulle kunna förlova oss på min födelsedag i mars det här året. Och sen gifter vi oss på din, i juli.

Två minuter senare sover han som en stock. Jag är klarvaken.

Kommentera

