Nyårslöfte

Under 2011 läste jag 22 böcker, vilket är färre än vad jag hade trott. Inte ens två i månaden! Det får bli skärpning det här året, så mitt nyårslöfte blir att läsa minst 23 böcker under 2012. Några av dem kommer att bli de här:

I’ve got your number av Sophie Kinsella. Kommer ut på engelska i februari och översättningen orkar jag verkligen inte vänta på!

Kvinnan han älskade av Dorothy Koomson kommer ut på svenska i april. Hennes tidigare bok The ice cream girls verkar ingen intresserad av att översätta, så jag får väl läsa den på engelska helt enkelt.

Fortsättningen på Josephine Angelinis Starcrossed-serie ska komma ut någon gång under året, verkar dock osäkert när.

Simona Ahrnstedt kommer ut med sin andra romance-bok någon gång under nästa höst, och den tänker jag införskaffa så snart det bara går. Hennes debut var Överenskommelser med det vackra omslaget här nedan.

Förstår ni nu att jag har problem att hitta böcker att läsa? De är ju för sjutton inte ens färdigskrivna ännu! Gaaaaaah!!! Just nu läser jag Halvblod av Sofie Trinh Johansson. Hon skrev sin bok på åtta veckor, just saying. 😉 Förlaget hade också gärna fått lägga några veckor på att korrekturläsa manus innan det gick i tryck, men man kan ju inte få allt här i världen…

Kommentera

