Fascinerande ben

Ibland kan jag inte låta bli att förundras över alla dessa ben i kroppen som legat dolda och som jag nu kan känna under huden. Om jag vill kan jag t ex kontrollräkna att alla 24 revben är på plats (check!). Höftbenskammar, skenben, axelleder, strålben, armbågsben, you name it. Jag kan till och med känna överarmsbenet på vissa ställen, men det beror kanske mest på avsaknad av muskler. För någon som inte har levt större delen av sitt liv med ett tjockt lager isolering runt alla ben är det förmodligen inget att höja på ögonbrynen över, men för mig är det helt fantastiskt. Mest fascinerande av alla ben är nyckelbenet. I love it!

PS. Jo, jag vet att det är lite av en bloggkliché att lägga ut bilder som man har tagit av sig själv i badrumsspegeln. Jag ska inte göra om det!

PS 2. Här ser ni också att jag faktiskt lyckades köpa en ny mobil.

PS 3. Om någon undrar så mår jag lite bättre idag.

7 thoughts on “Fascinerande ben

  1. Men hallå smalis!! Nyckelben är nog det snyggaste benet jag vet…Grattis!
    Och HALLÅ igen, har jag varit under en sten en längre tid eller när f-n började du proffsblogga?? Snygg blogg, roliga/bra inlägg! Soy muy impressado! (hemgjord spanska)

    Nu är du tillagd som favorit så vi kan cyberumgås!

    Jag hoppas verkligen magen mår bättre?? Jag är ju livrädd för mysko magont så jag fick nästan ont i min mage när jag läste..Stackars liten. Hoppas det inte är något utan att det försvinner puts väck!

    Å grattis till nya mobilen. Försök å inte skålla denna är du söt 🙂

    KRAM!!!

    • Ville testköra lite på vilt främmande människor först, men nu är jag redo. 🙂 Tack för berömmet! Magen mår bättre, men jag var lite skraj ett tag eftersom min chef hade exakt samma symptom som jag innan jul, och hon opererades akut för tarmvred efter två dagar.

  2. Smart drag! Men jag tycker du får MVG++ för bloggandet!

    Det är just det där j-la tarmvred jag är rädd för…fy fabian asså…Skräckslagen! Det är ju dessutom lite mer allvarligt än ett gallstensanfall (hade ett för 10 år sen…never again hoppas jag!)…*rys* Håll dig frisk nu!

  3. Tjoho och grattis till din fina blogg! Grattis. Till benen och ta så många kort som du bara känner för tycker jag. Och just det grattis till den nya mobilen 😀 kram

Kommentera

