Because I’m worth it!

Åkte in till stan idag med ett ärende som borde kunna vara snabbt avklarat, nämligen att köpa vitaminer. Nu faller det sig så att apoteket är beläget inne i stans största köpcentrum, där rean som påbörjades i mellandagarna hade nått fasen ”halva reapriset”. Det ena ledde till det andra och jag kom hem med följande: ett par byxor, en skjorta, två blusar, två långärmade toppar, en kortärmad top, tre linnen, ett halsband. Och vitaminer.

 

Innan operationen ägde jag nästan bara svarta kläder, så jag är särskilt nöjd med att i alla fall några av plaggen jag köpte idag är riktigt färgsprakande.

En sak jag inte blir riktigt klok på är det där med storlekar. Idag har jag köpt kläder i storlek 42, 44, 48, M, L och XL. Man skulle ju kunna tro att det är minst tre olika personer som ska ha dem! De byxor jag har på mig just nu är i storlek 44 och är från Logg på H&M. De börjar bli lite säckiga. Idag köpte jag byxor på BiB, också på H&M och fick gå upp till storlek 48. Nåja, för 75 spänn var de ett kap hur som helst, och det spelar ju ingen roll vilken storlek som står på lappen så länge de passar.

5 thoughts on “Because I’m worth it!

  1. Men du är SÅÅÅ värd det!! och tanke, Är det inte lite mysko att du just på BIB drar stl 48..? Hos dem borde du ju kunna klämma in dig i en 42:a liksom?? ”Stora storlekar” knappast….

    Å vitaminer är ju viktigast av allt 🙂

Kommentera

