Juveler

Jag får då och då kommentarer om den ring jag bär istället för vigselringen och förlovningsringen som båda bara trillar av när jag tar på dem.

Ibland får jag måttligt beröm som ”vilken fin ring” eller frågor som ”är det vitguld eller platina?”. Men idag var det en kvinna på jobbet som verkligen hajade till när hon såg ringen och utbrast: ”Men guuuuud, den där var inte billig. Vissa har det bra!”

Och vad säger man? Jovisst har jag det bra, jag känner mig rätt tillfreds med livet. Och billig är ju ett relativt begrepp. Själv tyckte jag att den var ett fynd när jag köpte den på Åhléns för sjuttionio kronor.

2 thoughts on “Juveler

Kommentera

