Ny sommarstuga?

Det går framåt i sökandet efter mina äkta blåblodiga anor. Eller tja, jag har åtminstone hittat en hel gren där ingen verkar ha blivit avstraffad för stöld eller lömskaläge, ingen har blivit satt på fattighuset, och ingen har lämnat sin fru och sina sex barn och rymt till Amerika istället. All of the above är annars tämligen vanligt i de andra grenarna.

Min morfars mormors morfar var tydligen riksdagsman.Jag hoppas innerligt att han var med och bestämde nåt bra, annars vet jag ju var deleteknappen sitter. Min gamla släktgård fungerar som hembygdsgård idag. Visst vore det inte mer än rätt att jag som medlem i denna eminenta släkt åtminstone borde få använda huset som sommarstuga några veckor om året?

6 thoughts on “Ny sommarstuga?

Kommentera

