Grispanik

Många som googlar sig in på min blogg verkar förvänta sig att få läsa något om Marco i Sveriges mästerkock. Alternativt är det bara Marco själv som verkligen gillar att googla sitt eget namn, vad vet jag? Hur som helst vill jag ju inte göra någon besviken.

Aftonbladet beskrev förra veckan hur Marco drabbades av ”grispanik” när han upptäckte att tävlingsmomentet gick ut på att tillaga griskött. Detta ledde till att han drabbades av svår blackout under matlagningen. Marco skriver i sin egen blogg att han tillagade grishals som auditionrätt, så denna fobi för grisar verkar vara mycket hastigt påkommen.

Det är i alla fall bäst att bänka sig framför tv:n ikväll, för vem vet vad som kan hända? Jag förväntar mig att se deltagare som svimmar av skräck när de måste rensa en fisk, riva en morot eller knäcka ett ägg. Hade jag vetat att det är så här dramatiska scener som utspelar sig i köket hade jag engagerat mig i matlagningen för länge sedan!

Griskött. Känsliga läsare varnas!

One thought on “Grispanik

Kommentera

