Förhandling

Här hemma har årets avtalsrörelse dragit igång. Nej, det handlar varken om höjda hyror eller löner. Det är dags att utse årets semestermål.

Än så länge står marknadens parter (läs: jag och maken) långt ifrån varandra och jag gissar att det krävs ett antal sittningar med hårda förhandlingar innan de kan enas.

Mitt förslag är att åka till Skagen i sommar. Vandra barfota i vattenbrynet och se Skagerrak och Kattegatt mötas. Ta reda på om någon har grävt fram den där kyrkan ur sanden och kanske äta en pølse. Ett perfekt semestermål några dagar i juli.

Vad maken tycker är ett perfekt semestermål?

Kiruna.

6 thoughts on “Förhandling

  1. Min röst faller på Kiruna faktiskt! Somrigt..sådär kanske, men nog ganska annorlunda! Fast jag skulle nog helst åka dit NU, bara för att tycka att det var i princip vår här hemma sen när man kom hem.
    Go Stefan, Kiruna vinner!

      • Ja NU! För förstå vad ”lätt” det känns att komma hit sen? När man har 1 dm snö och inte 1 meter?
        Kan förresten hälsa att min mamma var i Kiruna i augusti ett år. Fick EVAKUERAS från Kebnekaise pga snöstorm….så Skagen kanske är ett bättre alternativ?

      • Så vi ska åka till Kiruna för att härdas? Kanske vore nåt! Tror ändå att Skagen är ett bättre alternativ. Senast vi var i Norrland (bara Östersund förvisso) blev han attackerad av en flock aggressiva bitflugor och hade märken på benen under resten av sommaren. Så mitt bästa motargument är att Norrland är fullt av illasinnade insekter.

Kommentera

