Forsränning

Igår tog vi en tur till Mörrum i Blekinge för att spana in byn där sex generationer av mina anor i släktträdet är födda och uppvuxna. Vi kollade bland annat in hembygdsgården – som så klart var stängd, och den lokala grillkiosken – som serverade oväntat gott mos. Men mest imponerande av allt var helt klart Mörrumsån.

På några ställen kan man gå ut och ställa sig mitt i det forsande vattnet (fast på en bro då). När jag stod där och höll bli hypnotiserad av alla virvlar i vattnet tänkte jag: ”Forsränning. Jag vet inte hur det går till, men jag är helt säker på att jag skulle älska forsränning.” Så nu har jag lagt till det på listan över saker jag vill göra.

Maken min lovar att följa med, dock påpekade han vänligt att vi kanske ska bocka av en annan sak från listan först. Något ingen av oss har gjort sedan femte klass. 

”Paddla kanot på stilla sjö.”

 

4 thoughts on “Forsränning

Kommentera

