Ny på jobbet

Idag började jag mitt nya extraknäck som bibliotekarie. Jag gillar ju verkligen att läsa böcker, så bättre deltidsjobb kunde jag knappast hitta. Dessutom ligger biblioteket i samma byggnad som mitt andra jobb, vilket gör det så mycket enklare att kombinera de två. Men ju mer jag funderar på det, desto fler saker kommer jag på som pekar på att jag kanske inte är född till bibliotekarie:

* att jag förvarar mina böcker i köksfönstret

* att jag har minst två böcker i köksfönstret som jag har lånat sedan augusti

* att jag bara har läst en nobelpristagare i hela mitt liv

* att jag sparar alla filer på skrivbordet, för det är så jobbigt att sortera saker

* att jag läser böcker i badet – även biblioteksböcker

Å andra sidan behöver ju ingen veta. Kanske bäst att jag håller mig till att prata om vädret på fikarasten!

2 thoughts on “Ny på jobbet

  1. jag tror det finns fler bibliotikarier som du 😉
    Undrar bara varför du endast läst en nobelpristagare?
    gissar att du talar om Selma så jag vill då tipsa om:

    Obamas självbio-för den tycker jag är värd att läsa och Mario vargasa llosa-den stygga flickans rackartyg FANTASTISK BOK!
    hmm och läs zlatan också. han har inte fått nobelpriset än men när han får det kan du säga ”jag har läst den”

    • Jag har faktiskt aldrig läst en hel bok av Selma Lagerlöf… Den jag har läst är han den där från Sydafrika som vann för några år sedan.
      Jag vägrar läsa Zlatan, däremot tänker jag köpa in den till biblioteket. Fatta vilken lycka, jag har en budget och får köpa in vilka böcker jag vill! 🙂

Kommentera

