Dagens outfit

Som gastric bypass-opererad har jag lärt mig att börja använda nyinköpta kläder så fort som möjligt. Låter man ett plagg hänga i garderoben i tre veckor finns det nämligen risk (chans) att det är för stort när man väl tänker använda det.

För några veckor sedan förnyade jag halva garderoben i en enda liten oplanerad shoppingrunda, och följaktligen har jag fått klippa bort prislappar från kläderna ganska många morgnar på sistone. Eftersom båda mina jobb innebär kontakter med en hel del människor dagligen skulle man kanske kunna förvänta sig ”åh, vilken fin tröja, är den ny?” från åtminstone ett par av dem. Tror ni någon har sagt nåt? Nejdå. Pärlor för svin säger jag bara!

Fast när jag tänker efter kan det hela också bero på att det är svinkallt på jobbet. Så fort jag tar av mig ytterkläderna på morgonen inser jag att tröjan/koftan jag har på mig inte räcker på långa vägar, och då åker fleecejackan på. Så i mina kollegors ögon är min outfit of the day (outfit of the week) svart fleecejacka. Tur att åtminstone jag själv vet hur snygg jag är under den!

I dag ska jag gå på melodifestivalen som sänds från Växjö. Självklart ska jag ha på mig något glittrigt och fint som passar evenemanget. Med tanke på att arenan oftast används som ishall kan ni ju föreställa er vad jag kommer att ha på mig utanpå det glittriga.

2 thoughts on “Dagens outfit

  1. Känner igen känslan! Kofta på jobbet är A och O för att inte frysa ihjäl! Trist när man har något nytt på sig…Syns ju sådär va?!

    På tal om att långlåna böcker, jag har ju din GBP-bok (asbra!)! Har inte glömt och den ligger på hallbänken hemma för vidare leverans till ditt hem. Någon dag…snart. Kanske. När isen lagt sig över sjön så jag kan åka spark över? Tänker ju dagligen på ditt erbjudande om en vinterjacka också. Vi kanske får ta å ses snart?? (så du känner igen mig också! ) 🙂
    KRAM!

Kommentera

