Modiga mästerkockar

Mästerkockarna klarade sig igenom ännu ett program, till synes utan bestående men. Ingen svimmade av blotta tanken på att hantera kyckling, och ingen verkade ha fobi för kryddorna heller. Det blev visserligen lite skakigt när de skulle separera äggulorna, men jag förstår dem – jag gjorde ju maränger häromdagen, och visst var det lite läskigt! Vi får väl hoppas att det inte gav upphov till alltför livliga mardrömmar hos dem.

Undrar om jag borde boka tid för samtalsterapi nu när jag har börjat laga lite mat? Hur gör ni andra? Har ni lugnande och stärkande samtal med er partner innan ni börjar skala potatis?

3 thoughts on “Modiga mästerkockar

  1. Du kan få komma och gå i terapi hos mig om du vill? Jag som blir lugn och glad av att laga mat och gärna delar gulor från vitor med en hand samtidigt som jag dansar lite cancan på köksgolvet. Food is fun! Kom så gör vi hemlagda rostbiff, aioli, slår oss en bearnaise och kavlar en deg 🙂

Kommentera

