Lördagsshopping

Idag gav jag mig ut på jakt efter en ny behå, eftersom de flesta av de jag har börjar bli aningens stora. När jag köpte nya byxor för någon månad sedan tyckte jag ju att storlekarna var lite galna, eftersom jag fick gå från storlek 44 till 48, trots att jag hade gått ner i vikt och inte tvärtom. När det gäller behåar är storlekssystemet totalt vansinnigt. Jag skulle aldrig kunna köpa en behå utan att ha provat den först, det vore verkligen att köpa grisen i säcken.

Idag har jag provat:

85 F – för stor runt om, för stor i kupan

80 F (samma modell som ovan) – lagom runt om, alldeles för liten i kupan

85 DD – lite trång runt om, för stor i kupan

90 D – lagom runt om, för liten i kupan

90 DD – perfekt!

Det hade ju varit kul att kunna välja precis vilken färg och modell som helst och inte vara hänvisad till den enda som passar, men man kan tydligen inte få allt här i världen.

 

3 thoughts on “Lördagsshopping

  1. Jag hatar behåköp så mycket att jag helt ärligt funderar på att förminska mina och fylla återstoden med stenhårt silikon. = NO NEED FOR A BRA.
    Har hittat en modell som är skön och bra, den håller jag mig till. Jagar bara neråt i storlekarna just nu 🙂 Gick ett varv bland Lindex behåar förra veckan och fascinerades av att till och med de största tuttkassarna hade extremt smala axelband. Ologiskt så det förslår. Blev så sur att jag inte ens orkade prova!

    Och 90DD låter ju inte klokt! hahah!

    KRAM!

Kommentera

