Uppläxning

Igår ringde jag hem till den ordinarie bibliotekarien och läxade upp henne för att hon har fem böcker hemma som är försenade. Mohahahaha.

Sen upptäckte jag att en av mina egna böcker är försenad och dessutom reserverad på någon annan, så jag kan inte ens låna om den. Det är tur att vi är ett snällt bibliotek, där man slipper böter så länge man lämnar tillbaka boken. Fast det borde finnas en påminnelsetjänst, där någon ringer upp och säger ”två dagar kvar på lånet, så läs för sjutton!”. Alternativt kan jag testa att låna hem en bok i taget, och inte ha tre låneböcker i läskö…

Kommentera

