Aj aj

Igår kom jag på den briljanta idén att jag skulle ge mig ut och springa. Någonstans i bakhuvudet har jag nämligen ett nyårslöfte om att orka springa en hel kilometer utan att stanna. 500 m lyckades jag med, vilket är dubbelt så långt som när jag försökte senast (oktober förra året). Det hela kändes helt okej faktiskt. Ända till i morse. Herregud vilken träningsvärk!

När jag beklagade mig hos min man fick jag hans standardsvar: ”Enda sättet att bli av med träningsvärk är att träna mer.” Och så drog han med mig ut på en lång skogspromenad med spontana ”genvägar” över stock och sten. Sen när vi kom hem tyckte han att det var en bra idé att vi skulle släpa stora högar av björkris från ena änden av ägorna till den andra. Om jag har blivit av med träningsvärken? Skulle inte tro det.

2 thoughts on “Aj aj

Kommentera

