Sovmorgon

Hade sovmorgon idag, men i det här huset gör det liksom ingen direkt skillnad just nu. Den döva katten har nämligen missuppfattat det där med omställningen till sommartid.

Hon har alltid fått akut energikris exakt klockan 6 på morgonen och då väckt mig för att vänligt informera (läs: vråla så högt hon kan rakt in i mitt öra) om att hon håller på att svimma av hunger. Den senaste veckan har ju klockan som bekant varit framflyttad en timme, vilket innebär att denna dramatiska scen borde utspelas en timme senare än vanligt.

Men nejdå. Numera sätter det hela  igång två timmar tidigare istället. Så klockan 04.00 inleds steg 1 – att trava fram och tillbaka över min kudde, tätt följt av steg 2 – att lägga sig på min kudde, så nära inpå mitt ansikte som möjligt och steg 3 – börja vråla för full hals.

Jag vet att man inte kan lära gamla hundar att sitta, men tror ni att man kan lära gamla katter klockan?

 

Kommentera

