Zombies!

Den här veckan har jag försakat min simning och istället ägnat mig åt zombier. Igen. Fast den här gången är de inte direkt känslosamma och humoristiska, som R i Varma kroppar, utan enfaldiga, grymtande varelser som stapplar omkring och letar levande föda.

På fem dagar har jag sett 19 avsnitt av The Walking Dead och tycker (uppenbarligen) att den är sevärd. Det var nära att jag tappade intresset redan i första avsnittet. Huvudpersonen vaknar på sjukhuset efter att ha legat i koma – helt ensam – i flera veckor medan det civiliserade samhället går under. Och hur sjutton undgick han att dö av vätskebrist? Ett antal avsnitt senare försöker hans fru göra abort med hjälp av ”dagen-efter-piller”. Sådana detaljer stör mig verkligen.

Å andra sidan ska man kanske inte kräva att en tv-serie som handlar om zombier ska vara helt verklighetstrogen… 😉

Kommentera

