För att jag kan

Satte nytt personligt rekord i antal simmade längder igår. Mitt tidigare rekord var 80 längder, vilket motsvarar 2 km, men i normala fall orkar jag 60-70. Men så igår föll alla bitar på plats. Jag hade ätit en ordentlig middag innan, var på topphumör och besökte simhallen vid en tidpunkt då det inte var så trångt i vattnet. Ganska snart kände jag att 80 längder inte skulle vara något problem. Så efter 80 tänkte jag att ”tio längder till orkar jag ju alltid”. Vid 90 tänkte jag ”äsch, lite till orkar jag”. Vid 96 fick jag kramp i vaden, men tja.. man kan ju inte stanna förrän man kommer till jämnt tiotal. Vid 100 längder ropade personalen i högtalaren att simhallen stänger. Och tur var väl det, annars hade jag kanske simmat fortfarande. 😉

2 thoughts on “För att jag kan

  1. Å TÄNK i sommar, då kan du komma hit till mig och simma hur mycket du vill! 🙂 Fast..ska du simma 2km här får du vända så många gånger att du nog blir yrslig 😉 6 meter å vänd..6 meter å vänd. Hur många vändningar blir det för 2km??? Ska dock införskaffa ett bungysnöre! Knyt runt midjan och fäst i poolkanten. Sen simmar man ”på stället” istället!

    Kram i ösregnet!

    • Jag får det till 333 vändor. En baggis! 😉 Haha. Däremot funderar jag på att simma tvärs över sjön här, det är 350 meter enkel tur, så då behöver jag inte vända så många gånger. 🙂

      Härligt att er pooldröm äntligen blir verklighet förresten! Kram!

Kommentera

