Seniortimme i simhallen

Har haft en ledig dag idag och passade naturligtvis på att göra ett besök i simhallen. Hade inget annat inplanerat, så jag kunde välja precis vilken tid som helst att simma. Efter viss övervägning gick jag dit vid halv elva, en halvtimme efter öppning. Jag såg verkligen fram emot att mötas av en folktom bassäng med en hel bana bara för mig själv. Jag menar, alla andra är ju på jobbet vid den tiden!

Jomenvisst. Jag hade glömt bort en mycket viktig faktor i sammanhanget.

P e n s i o n ä r e r n a.

Hela bassängen var fylld till brädden (jo, det är rättstavat) av plaskande seniorer. Herregud vad ung, frisk och vital jag kände mig i sällskapet. Och snabb! Som värsta elitsimmaren körde jag om en efter en. Inte så svårt när de andra typ simmar stående, men ändå!

Efter en kort överläggning har jag trots detta bestämt mig för att prova en annan tidpunkt nästa gång…

Kommentera

