Till sjöss

Svärfar har en båt, men bor i lägenhet i stan. Vi bor 500 m från en av Smålands största sjöar och har en båtplats som ingår i huset. Men ingen båt. Efter tre år har alla inblandade äntligen insett sambandet, så nu ligger det faktiskt en roddbåt med motor på vår båtplats.

Igår var maken och jag ute på en premiärtur. Jag kan inte minnas att jag ens har suttit i en roddbåt innan, och nu fick jag dessutom ro för första gången i mitt liv. Det var jätteroligt, men mycket svårare än vad jag hade tänkt mig. Och med tanke på träningsvärken jag har idag, var det förmodligen bra motion dessutom.

Både maken och jag är gastric bypass-opererade – han gjorde sin för ganska exakt två år sedan. Vi gör ganska ofta saker idag, som hade varit svåra att genomföra för två år sedan, och det här var en sådan. Fram till för två år sedan gick vi tillsammans runt och bar på 155 kg extra, så ni förstår kanske att vi inte var så sugna på att sätta oss i en liten eka på den tiden. 😉

 

 

Kommentera

