Utomhus i juni

Så har det blivit juni, och utomhusaktiviteterna fullkomligt regnar (bort) över oss. Igår hade vi personalfest. Utomhus. Det var 11 grader, snålblåst och duggregn. Men visst, vi skulle vara ute, det är ju sommar, herregud! Imorrn är det cykeltur och grillning på jobbet. Nästa vecka är det  tre aktivitetsdagar utomhus på skolan där jag jobbar, sedan avslutas det hela med skolavslutning i en utkyld kyrka. Då har vi åtminstone tak över huvudet, så någonting får jag vara nöjd med.

Förra året var jag iklädd både vantar och mössa på midsommarafton, det är tydligen en hädelse att fira den inomhus nämligen. Jag tvivlar på att det blir annorlunda det här året.

Vad är det med folks besatthet att välja plats efter datum, och inte efter väder?

Nu dricker jag en kopp värmande te och förbereder mig inför nationaldagsfirande med systrarna och syskonbarnen. Utomhus i en park så klart. Det är 14 grader, mulet och tilltagande sydvästlig vind. Smhi har lovat regn.

2 thoughts on “Utomhus i juni

  1. Jag tröstar mig med att om det är kasst väder nu så måste ju juli, augusti bli jättefina?!
    Men inte f-n känns det som att det snart är sommarlov (inte för mig då) och dags för bad och sommaraktiviteter?? Brrrrr!!

Kommentera

