15 saker jag vill göra i sommar

Tre arbetsdagar kvar, sedan väntar lite mer än sju veckors sammanhängande ledighet. Så otroligt skönt. Och så välförtjänt!

Här är femton saker jag vill hinna göra innan semestern är slut:

1. Besöka Yngsjö hundbad. Vi var där och badade med hunden för fem år sedan, och ville inte göra om det. Det var nämligen sååå långt att gå mellan parkeringen och själva stranden att vi höll på att smälta bort innan vi var framme. Så här 155 kg senare tänkte vi ge det en ny chans och se om avståndet till stranden möjligtvis har ”krympt”.

2. Besöka Ale stenar.

3. Åka till Göteborg.

4. Åka till Ivö.

5. Sätta upp en hängmatta (och ligga i den förstås!).

6. Prata tyska. Gärna i Tyskland.

7. Gå in i ett någorlunda välbevarat 1700-talshus.

8. Simma tvärs över en sjö.

9. Lära mig ro bättre.

10. Grilla korv.

11. Klättra uppför Ryssberget (ligger på gränsen mellan Skåne och Blekinge). När jag växte upp åkte vi jämt förbi Ryssberget när vi skulle besöka min faster. Jag slår vad om att det är en fantastisk utsikt från toppen.

12. Gå på marknad.

13. Testa geocaching.

14. Spela minigolf.

15. Bada i fem sjöar som jag aldrig har badat i förut.

5 thoughts on “15 saker jag vill göra i sommar

  1. Vilken kul lista!! Jag röstar för att du kommer och badar i POOOOLEN också! Vi har dessutom tre närliggande sjöar som du säkert inte badat i! Fiskestadsjön, Mien och Ygden 🙂
    Fiskestadssjön är ganska lagom att simma över på ett ställe dessutom (inbillar jag mig)! Så du fattar att du inte slipper undan ett besök hos mig o Mannen? Maken medtas så klart! Jag börjar ju inte semester förrän v 32 så risken är väl nästan att du jobbar igen!!

    Kram kram

  2. Ping: Nummer fem, check! | fortsättning följer…

Kommentera

