Midsommar

Midsommarfirandet kan sammanfattas så här: vi grillade, sedan däckade jag på soffan utan att ens ha druckit en droppe alkohol.

Vid lunchtid tog vi med oss hunden ut till ett naturreservat här i närheten och grillade varsin korv (ja, en till hunden med) och lite pinnbröd. När vi kom hem igen kände jag mig jättetrött, somnade på soffan och vaknade tre timmar senare.

Det där med att jag bara slocknar sådär, trots att jag inte lider av sömnbrist eller så, har hänt lite väl ofta på sistone. Jag börjar misstänka att det kan vara någon form av fördröjd dumpning, eftersom det oftast händer någon timme efter att jag har ätit. En anledning så god som någon att se över mina matvanor kanske? Skulle gissa att jag borde äta mer protein helt enkelt.

Nåja, midsommarhelgen är ju lyckligtvis inte över, så idag blir det nya tag!

 

2 thoughts on “Midsommar

Kommentera

