Positiv respons

Nu har jag äntligen fått (läs: vågat läsa) kommentarerna på dialogen jag skickade in häromveckan. En av kurskamraterna tyckte att den var något ”styltig”, men när han provade att läsa den högt på skånska blev det riktigt bra. Hmm… okej? Jag tolkar det som om jag har en lysande författarkarriär framför mig, dock bara inom Skånelands gränser.

Läraren var desto mer positiv – han förstod uppenbarligen hela texten, trots att han verkar härstamma från Göteborgsområdet. Han skrev bland annat att jag lyckas bygga upp en spänning inför vad som ska hända eller avslöjas i sättet mina interlokutörer talar på, nästan lika mycket som genom vad de säger. Interloku… what?

Jag är i alla fall nöjd med responsen, men jag ska nog inte säga upp mig från jobbet än så länge.

3 thoughts on “Positiv respons

  1. Jag är så avundsjuk på dig. Jag skulle också vilja gå en skriva bok kurs. Har du gått fler sådan? Skulle du kunna skriva några tips till oss som inte kan plugga just nu?

Kommentera

