Förlåt SMHI!

Ber härmed SMHI om ursäkt för att jag tvivlade på deras prognos igår. Men med en sådan start på dagen kändes det ganska osannolikt att himlen skulle spricka upp och resultera i en av de finaste väderdagarna vi har sett på länge.

Efter lunch gick vi på kantarelljakt och hittade tillräckligt många för varsin macka med kantarellstuvning. Så gott! Under tiden vi letade svamp åt jag mig nästan mätt på smultron. Förutom kantareller och bär hittade jag dessutom en jättefin huggorm som slingrade iväg längs med dikeskanten. Det var nog den största orm jag har sett i det vilda, så jag stod och betraktade den ett tag, alldeles fascinerad. Maken däremot ville inte ens titta på den, och så fort jag ens nämnde ordet ”orm” tappade han intresset för att plocka svamp. Konstigt sammanträffande!

Senare på kvällen gick vi ner till småbåtshamnen och lät hunden simma efter pinnar som vi slängde ut i vattnet. Han är riktigt duktig på att hämta dem, men vägrar att släppa dem ifrån sig sen…

2 thoughts on “Förlåt SMHI!

  1. En huggorm kan aldrig vara fascinerande! Inget annat än ÄCKLIG är ordet! *RYS* håller med maken!

    och så tycker jag ni fegade ur på badet 🙂 Fast den pälsbeklädde ser väldigt nöjd ut!

Kommentera

