Allsång

Precis som de flesta mindre städer har vi en lokal variant av ”Allsång på Skansen”. Hela allsångskonceptet är egentligen inte min grej och jag har nog aldrig sett ett helt program på TV, frivilligt i alla fall. Gästartisterna är väl helt okej, men det jag inte står ut med är det återkommande inslaget av buskis-komiker.

Buskisrevy är mitt stora hatobjekt. Maken älskar det. När han sitter klistrad framför Nils Poppe eller Stefan & Krister vill jag bara vanka fram och tillbaka framför TV-apparaten och utropa ”Det här är under din värdighet!”.

Nåja, i går satt jag i alla fall i publiken på ”Allsång i Linnéparken”. Jag var till och med där en och en halv timme innan start för att vi skulle få så bra platser som möjligt. Anledningen?

Sanna Nielsen.

Jag är inte så mycket för svensktoppen i allmänhet, men jag fullkomligt älskar Sanna Nielsen. Så mycket att jag till och med satt kvar när det klev upp en man på scenen utklädd till brevbärare från tidigt 1900-tal. På tillgjord halländska låtsades han sedan att han inte kunde säga ”r”. Kul. Verkligen.

 

 

Kommentera

