Jordgubbskladdkaka

När jag hade gäster över på fika häromdagen bjöd jag på jordgubbskladdkaka. Receptet hittade jag här.

Den är icke att förblandas med vanlig kladdkaka med kakao, den enda gemensamma nämnaren är att båda serveras kladdiga. God blev den i alla fall, och smakade inte alls som dödbakt sockerkaka (vilket jag hade befarat), utan mer som jordgubbspaj med inbyggd vaniljsås. Jag gjorde min dagen innan och serverade den kylskåpskall, men den är säkert lika god direkt ur ugnen. Passa på att göra en nu innan jordgubbssäsongen är över!

6 thoughts on “Jordgubbskladdkaka

  1. Men jösses människa. Jag älskar kladdkaka och så plågar du mig så här:) Jag tror prövar jag kladdkaka kommer jag inte kunna sluta äta det igen. Jobbigt JObbigt Jobbigt. Blir väldigt sugen.

    • Haha, sorry! Fast till skillnad från vanlig kladdkaka går det nästan inte att äta mer än en bit av den här, hur god den än är. En bit går bra, men tar man två blir det kvalmigt liksom.

      • Jag älskar verkligen kladdkaka. Pollykladdkaka är min favorit. Jag har inte ätit kladdkaka sedan i februari: Jag vågar inte pröva. Det är dumt att börja.

  2. Uhhh ser smarrigt ut! Fast jag har verkligen inte provat äta något kakaktigt sen operationen. Testade ju rejält med vanlig ketchup i början och den reaktionen fick mig att bestämma mig: NO SUGAR for Jessica….Fy fabian. ZZZZZZZZZ, bästa sömnmedelet.
    Men nog blir man lite sugen när du lägger ut smarriga recept!

    Kommer du å badar snart eller?? Kram kram!

Kommentera

