Sista minuten

Min sommarkurs börjar närma sig ett slut och det är snart dags att lämna in de två uppgifter som jag har jobbat med borde ha jobbat med hela sommaren. Deadline är fredag nästa vecka, men eftersom vi sticker till Norge på måndag är det liksom NU jag måste göra klart dem. Eftersom jag vägrar lägga pengar på dyr kurslitteratur väljer jag att läsa böckerna på universitetsbiblioteket istället, där de finns som referensexemplar. Sedan upptäckte jag att biblioteket inte har särskilt generösa öppettider så här mitt i semestern, så plötsligt hade jag två timmar på mig att plöja igenom de tre kursböcker jag hade kvar och samtidigt notera det viktigaste. Nåja, det gick ganska bra, men jag läste dem knappast från pärm till pärm…

Så nu återstår bara att skriva de två inlämningsuppgifterna. Den ena skönlitterär och den andra vetenskaplig, cirka sju sidor per uppgift. Wish me luck!

Kommentera

