Att göra ett bra första intryck

Har haft en fantastisk första dag på min nya arbetsplats. Mina nya kollegor var väldigt vänligt inställda och jag blev väldigt väl omhändertagen. En kollega var så entusiastisk med att visa mig runt att vi kom för sent till storsamlingen i matsalen. Olyckligtvis hade de fyra cheferna ställt upp sig framför ingången på ett sätt som gjorde att vi inte direkt kunde smita in utan att störa deras fina powerpointpresentation. Alltså stod vi kvar precis innanför dörröppningen framför hela det samlade kollegiet av sådär 150 personer. Efter ett tag var det dags för punkten ”ny personal”, vilket bara innefattade mig. Ena chefen spejar ut över samlingen, så klart utan att hitta mig eftersom jag står bakom honom. Jag ger mig till känna och han utbrister: Jaha, så du står redan upp, vad bra då kan du ju presentera dig. Varpå jag svarar något i stil med: Höhö, jo jag tänkte det var lika bra att vara beredd.

Jag har hört att det där med att göra ett bra första intryck är rätt överskattat.

5 thoughts on “Att göra ett bra första intryck

  1. Hej på’re! Skönt att de var snälla på nya jobbet! Och stilig entré du gjorde 😉 HOppas verkligen att du kommer trivas även om det väl var ganska långt att pendla..?
    Kram kram!

Kommentera

