Fortsatt jobbsökande

Som omväxling till att läsa jobbansökningar har jag just ägnat någon timme åt att skriva en egen. Jag har inte riktigt funnit mig tillrätta på min nya arbetsplats ännu, så det skadar liksom inte att se sig om lite.

Jag vill inte avslöja vad det är för jobb jag söker, men min bakgrund och utbildning är inte direkt en perfekt match av vad de söker – vilket gör ett säljande personligt brev desto viktigare! Först var jag lite tveksam till om jag överhuvudtaget skulle passa på detta jobb, men efter att ha korrekturläst min egen ansökan några gånger skulle jag ha anställt mig själv meddetsamma. 😉 Återstår att se om rekryterarna på företaget har samma uppfattning…

Kommentera

