Samtal på jobbet, del 2

När jag började på mitt nya jobb blev jag så glad när jag kände igen några kollegor som jag hade jobbat med för länge sedan – det var så skönt att inte alla ansikten var helt nya. Idag satt en av dem bredvid mig på lunchen.

Ny kollega: ”Har du och jag träffats tidigare i något annat sammanhang?”

Jag: ”Vi jobbade ju ihop för 10 år sedan, minns du inte det?”

Ny kollega: ”Nja, för 10 år sedan jobbade jag inte i denna kommunen.”

Jag: ”Hmm, men jag hade ju din dotter i engelska?”

Ny kollega: ”Nej, jag har bara två pojkar.”

Jag: ”Men heter du inte xx?”

Ny kollega: ”Nej, men jag känner henne. Är vi så lika?”

Jag visste redan att jag förmodligen lider av ansiktsblindhet, men att det skulle vara så illa?! Pinsamt! Haha.

Kommentera

