27 dresses

När jag kom hem med min nya klänning för ett tag sedan utbrast mannen: ”Du har ju säkert tio klänningar redan!”. Detta inspirerade mig till att faktiskt räkna mina klänningar. Och nej, jag har inte tio klänningar, jag har tydligen tjugosex stycken. Tjugosju om man räknar min gamla klänning från studentbalen som är ett antal storlekar för stor nuförtiden.

Till mitt försvar kan jag säga att minst hälften av dem inte är köpta, utan ärvda. När min lilla mormor gick bort för två år sedan räddade jag en hel säck med klänningar från hennes garderob. Hon bar alltid klänning, några byxor ägde hon inte, och de flesta sydde hon själv. Jag har bara använt ett par av dem än så länge, men jag älskar att jag kommer i dem!

2 thoughts on “27 dresses

Kommentera

