Minus

Innan min gastric bypass var hösten min favoritårstid. På den tiden var jag väldigt varm – jämt. Om jag mot förmodan någon gång hade jacka på mig var den inte knäppt. Då var hösten en underbar befrielse efter en lång och svettig sommar. Idag är hösten bara en plågsam förvarning inför den årstid jag verkligen avskyr.

Härom morgonen var det minusgrader för första gången i höst. När jag klev ut genom dörren fick jag syn på mina stackars solrosor och blev full av skratt. Vi verkar dela uppfattning om det där med minusgrader. Visst ser de ynkliga ut? Som om de vädjar om att få låna en halsduk eller nåt.  Jag hade ingen aning om att solrosor kunde vara sådana känsliga små varelser.

Kommentera

