Så trött, så trött

Det känns som om jag sov bort större delen av helgen, ändå var det grymt svårt att stiga upp i morse. Har varit så trött, så trött de senaste veckorna och har liksom ingen energi till något. Jag får masa mig till simhallen (ett ställe som jag egentligen älskar) och blir helt slut redan efter 35 längder, när jag vet att jag borde orka minst 70. Umgås med folk orkar jag verkligen inte.

Just nu är det en väldigt intensiv period på jobbet med massor av hemarbete och i kombination med mörker och regn är det kanske inte så konstigt att jag känner mig tämligen orkeslös. Men det känns ändå inte riktigt normalt.

Har bestämt mig för att kolla upp mina blodvärden – jag är t ex inte särskilt duktig på att äta mina duroferon (järn)  eftersom jag får kramp i magen av dem. Visst borde det finnas något alternativ till dem?

2 thoughts on “Så trött, så trött

  1. Hej!
    Inte kul å vara trött…Gå å kolla!
    Prova dricka Blutsaft! Smakar pecka men gör gott. Jag kör inga järntabletter eftersom jag mår så risigt av dom. Käkar mycket blåbär, leverpastej och rött kött istället. Och så doserar jag på med lite äckel-Blutsaft när det är menstajm. Och mina järnvärden var superduper senast förra veckan 🙂

    Kram!

    • Blutsaft låter så fruktansvärt äckligt, så jag vet inte om det ens är lönt att testa att få ner det. Någonstans har jag läst att man kan få järn som injektion istället, det skulle passa mig bättre tror jag. Innan op hade jag alltid jättebra järnvärden, så det kanske inte är dem det är fel på, vi får se!

Kommentera

