Ut i sanden

För några veckor sedan var jag på en jobbintervju som gick väldigt bra. De ville ha mig, jag ville ha dem. Men sen gick något snett och det hela rann ut i sanden. Story of my life. Fick mejl av dem idag att de inte tänkte tillsätta tjänsten alls. Nähä? Ni kanske ska tänka färdigt innan ni sätter ut en annons nästa gång? Gaaaaah!

Det verkar överhuvudtaget vara sådan dålig framförhållning bland företag som anställer folk. Ofta ser jag annonser med ”tillträde snarast”. Då har man inte särskilt stor chans om man redan har en anställning och har ett antal månaders uppsägningstid.

En av mina kollegor är höggravid och beräknas föda nästa vecka. Följaktligen behöver hon en vikarie. En annons har varit ute och det fanns tre lämpliga sökande till tjänsten. Min chef tyckte inte att hon riktigt hade tid med det där med anställningsintervjuer, så det blev inte av förrän förra veckan. Då hade två av dem redan fått andra jobb. Den tredje fick inte tjänstledigt från sitt nuvarande jobb med så kort varsel, så nu har vi… ingen.

”Vi kanske ska fundera på att sätta ut en annons igen”, sa chefen. Jo, men fundera på det ett tag du!

Kommentera

