Svår kund

Främling i min mobiltelefon: ”Hej jag ringer från Svensk Lånetjohejsan bla bla bla, vi vill jämföra dina lån för att erbjuda dig en bättre ränta, bla bla bla. Så vilka banker eller låneinstitut använder du idag?”

Jag: ”Jag diskuterar inte min ekonomi med en främling i telefonen.”

Främling i min mobiltelefon: ”Det förstår jag mycket väl, men vi försäkrar att bla bla bla. Så vilka banker eller låneinstitut använder du idag?”

Jag: ”Men alltså… du är ju fortfarande en främling i telefonen?”

Främling i min mobiltelefon som inte kan dölja sin irritation: ”Jo, men som sagt bla bla bla.”

Jag: ”Tyvärr det hjälper inte, tack för visat intresse och ha en trevlig kväll!”

Främling i min mobiltelefon: ”(suck) detsamma.”

Så här i efterhand ångrar jag att jag inte lät honom se över mitt CSN-lån. Han hade kanske kunnat fixa en mycket bättre ränta?

Kommentera

