Apokalypsen?

Kommer innanför dörren och hinner precis ta av mig skorna när huset blir beckmörkt. Strömavbrott. Några sekunder senare brakar himlen loss i en åskknall så kraftig att rutorna skakar. Tänker lite på 2012, Revolution och andra filmer och tv-serier jag har sett som behandlar jordens eller det moderna samhällets undergång.

Elektriciteten återvänder och jag parkerar framför datorn en stund. När jag tittar ut nästa gång inser jag att apokalypsen faktiskt är här. Vissa kallar det vinter. För mig är det lite sak samma.

One thought on “Apokalypsen?

Kommentera

