Cupcakepremiär

Dagens tips är att inte missa serien 2 broke girls som går på tv4. Det är en sitcom om två servitriser med helt olika bakgrund, men med lika lite pengar på fickan. De bestämmer sig för att spara undan så mycket pengar som möjligt från sin dricks för att satsa på ett eget företag med försäljning av hembakade cupcakes. Huvudrollen spelas av Kat Dennings som är lika snygg som kaxig.

Det finns detaljer jag stör mig på, t ex det faktum att de har en häst boende på innergården utanför sin lägenhet. Inte nog med att en häst förmodligen behöver rätt mycket motion och utrymme, den behöver förmodligen mycket mer mat än en enstaka morot som de sticker åt den då och då. Mat som två panka servitriser inte har råd med. Nåja, vem säger att humor måste vara logisk?

En annan nackdel är helt klart att det bakas en väldig massa cupcakes i programmet, och herregud vad gott det ser ut! Av någon mystisk anledning har jag faktiskt aldrig ätit en cupcake i hela mitt liv, så när jag såg minicupcakes på ICA idag slog jag till. Senare ikväll blir det alltså cupcakepremiär!

Kommentera

