Oartig ickekund

Det kan hända att jag blev lite smått irriterad idag när jag besvarade mitt femtioelfte säljsamtal på tre veckor. Och jag kanske lät lite avogt inställd när jag ifrågasatte varför de ringer mig på mobilen trots att jag inte är kund hos dem.

”Men jag vill ju bara hjälpa dig!” svarade säljaren, med en antydan till kränkthet i rösten.

Så förlåt att jag lät hård, Prognosia. Naturligtvis har ni inget som helst vinstintresse i att placera mina pensionspengar – ni vill ju bara rädda mig från säker fattigdom som pensionär. Och förlåt för att jag inte tror på ert ord när ni berättar hur mycket bättre det går för er än för alla andra. Och förlåt för att jag till slut lade på luren i örat på er säljare, men jag kände faktiskt inte att hon riktigt lyssnade på mig.

One thought on “Oartig ickekund

Kommentera

