Utan mat och vatten försmäktar jag på denna ö

Utan mat och vatten försmäktar jag på denna ö. Eller tja… rent tekniskt bor jag på en backe och inte på en ö, men ändå!

I morgon ska jag lämna blodprov inför mitt 2-årsåterbesök efter min gastric bypass. Det är fasteprover, vilket innebär att man varken får äta eller dricka 10-12 timmar innan. Inte extremt länge, men eftersom jag nu vet att jag inte får dricka förrän klockan 9 imorrn (eller senare, beroende på hur många pensionärer som sitter i väntrummet till labbet) är jag så klart j ä t t e t ö r s t i g redan, och det har bara gått 22 minuter sedan jag tog min sista klunk vatten.

Dagens i-landsproblem, jag vet!

Kommentera

