Slutflyttat

Så har den långa flyttföljetongen kommit till ett slut. Modern min har kommit till rätta i sin lägenhet, huset är tömt och de nya ägarna håller på att flytta in. Vi lyckades fylla två containrar med osorterat skräp och en mindre lastbil med saker som vi skänkte till loppis – det fanns ju en gräns för hur mycket grejer jag och systrarna kunde släpa hem.

Nu är det i alla fall slut och det är ju skönt, men ändå oväntat vemodigt. När jag räknade efter så har det gått fler år sedan jag flyttade hemifrån än det antal år jag faktiskt bodde där. Men ett barndomshem är ändå något speciellt, och tja… jag är väl en känslomänniska. En familj med två tonårsdöttrar ska flytta in, och det är ändå en tröst att veta att mitt gamla flickrum inte kommer att stå och förfalla.

När allt var klart gick jag en runda i huset, sa ett sista hej då och fotograferade rummen ur alla möjliga vinklar. Den senaste riktigt stora renoveringen gjordes under 1970-talet, och man kan väl säga att det syns på sina ställen:

klar copy

Kommentera

