Vad håller du på med?

Tar bilder på mina händer ur olika vinklar för att visa upp mitt nya nagellack.

Så kommer jag att tänka på den där reklamen som går just nu – ni vet en tjej som fotograferar sin frukost ur olika vinklar och så kommer försvarsmaktens logga med texten ”Vad håller du på med? Vi räddar svältande barn, utrotar cancer och ser till att ingen är dum mot någon.”

Eller något liknande.

Och så tänkte jag att jag kanske borde ägna min söndag åt att lära mig första hjälpen hos Lottakåren eller åt att gå skallgång med Missing People.

Men, kära Försvarsmakten, imorgon är det dags för en ny arbetsvecka som högstadielärare. Om man tänker efter så gör jag samhället en tjänst varenda dag. Jag har faktiskt förtjänat en dag då jag inte tänker på viktigare saker än mitt nagellack.

Så here goes. Jag har nytt nagellack. Det är blått.

IMAG1108

7 thoughts on “Vad håller du på med?

    • Det är Depend, du vet de där små flaskorna som kostar sådär 25 spänn och säljs på Kicks, H&M, Maxi och lite överallt. Nyansen är nr 351. Och så använder jag bas- och överlack från Essie – det läste jag om i din blogg, så tack för tipset! 🙂

      • Varsegod=) De är verkligen jättebra. Den här veckan blir det inget nagellack. Jag bröt en nagel och bara att ta bort nagellacket gjorde ont=)

Kommentera

