Justin och jag

Jag har ett par vänner på Facebook som jag ofta diskuterar musik med. Vi har liknande musiksmak och utbyter bra låtar. Lite av den anledningen låter jag Facebook rapportera vad jag lyssnar på på Spotify.

I fredags skulle 14-åringarna hålla föredrag om sin musiksmak och avsluta med att spela en av sina favoritlåtar från Spotify. För enkelhetens skull använde vi min inloggning. Mer än hälften av tjejerna valde låtar av en och samma artist.

Justin Bieber.

Varpå Facebook gång på gång glatt förkunnade att ”Åse is listening to Justin Bieber”.

Inte för att det är något större fel på denna unge man, men när jag kom hem kände jag mig tvungen att lyssna på David Bowie, Volbeat och Ebba Grön i flera timmar för att knuffa ner Justin i flödet.

Nästa gång ska jag komma ihåg att bocka för ”private session” på Spotify. 😉

Justin-Bieber_OTMHE-Official

Kommentera

