Kära simhallsbesökare!

Om du skulle råka ta min handduk av misstag, och jag påtalar det när jag kommer ut ur duschen, och du först nekar men sedan kommer på att du hade en röd handduk med dig och inte en blå som min, och du sedan räcker över min numera dyngblöta handduk till mig – då finns det en hel del lämpliga fraser att säga.

”Ursäkta” är en av dem.

”Jaha, men ta den då” är inte en av dem.

Ps. Vet du om alla baciller dör i 60 grader, eller om jag ska satsa på 90? Eller måste jag köpa en ny handduk?

 

Kommentera

