Hoppas ingen såg mig!

Halkade på en blöt fläck och satte mig på rumpan i omklädningsrummet i simhallen tidigare idag. Näck, of course.

Min första tanke var inte ”undrar om jag bröt något?” utan så klart ”hoppas ingen såg mig!”.  Och så tog jag mig upp på fötter igen fort som fan.

Undrar egentligen varför man tänker så? Är det en mänsklig instinkt som sitter i generna – att inte visa sig svag i flocken, för då får lejonen upp ögonen för dig? Eller är det en kulturell grej, att man helt enkelt inte vill göra bort sig?

Det är sällan jag tycker något är pinsamt nu för tiden, så jag lutar mer åt den förstnämnda förklaringen. Dessutom kan jag ju trösta mig med att Jennifer Lawrence och jag kan räknas in i samma klubb. Hon hade visserligen betydligt fler åskådare, men fick åtminstone behålla kläderna på.

Vilken underbar kvinna hon verkar vara för övrigt! Bara lyssna på hennes svar på presskonferensen efter prisutdelningen på Oscarsgalan:

Kommentera

