Elementärt, min käre Watson!

Mitt hem är just nu osedvanligt rent. Har faktiskt haft en så stark städlust idag att jag har haft svårt att fokusera på något annat. Pappersinsamlingen är tömd, det doftar såpa i hela huset och diskbänken är så blank att man kan spegla sig i den. Inte riktigt normalt i det här hemmet.

Man måste inte vara Sherlock Holmes för att dra slutsatsen att en av dessa två saker är på gång:

1. Mamma kommer på besök.

eller

2. En större uppgift till universitetet ska vara inne senast midnatt.

Gissa bäst ni vill, nu ska jag hitta nåt nytt att skrubba.

2 thoughts on “Elementärt, min käre Watson!

Kommentera

