Det är verkligen på ögonen!

Vid sidan om jobb och universitetsplugg har jag åtagit mig ett mindre översättninguppdrag. Det är ett antal webbsidor som ska översättas från tyska och varje gång jag går in på sidorna med källtexten frågar Google Chrome det här:

translate2

Och jo det är ju snällt av er, Google Chrome, att göra mitt jobb åt mig, men jag är tveksam. Formuleringar som ”Och det är verkligen varje år på ögonen när knopparna utvecklas en efter körsbär, plommon, katrinplommon, och slutligen äpplen på cirka 170 kvadratkilometer.” skulle nämligen med hög sannolikhet kunna leda till att jag inte får fler uppdrag.

Kommentera

