Ledig måndag

Ledig måndag idag och den ägnades åt följande:

* torka kattspyor – fem gånger

* ha en syrlig mejlkonversation med min tyska uppdragsgivare om hur mycket text som egentligen ingår i översättningsuppdraget vi kommit överens om

* snegla på alla böcker jag vill läsa, men inte lyckas fokusera på

* snegla på all kurslitteratur jag borde läsa, men inte orkar

* äta våffla och må illa

* äta godis och må illa

* inse att det nu har gått lång tid sedan jag skrev ansökan till jobbet jag verkligen, verkligen vill ha, vilken innebär att de inte kommer att höra av sig

* bli raggad på av ca 78-årig man på mammas vårdboende

* laga färgglad, men halväcklig mat – tur att det blev många matlådor att lägga i frysen!

Imorrn är det ledig tisdag. Får se om den kan slå ledig måndag – ribban är inte direkt högt lagd…

Kommentera

